Naar een gemeenschappelijk draagvlak voor een portfoliomethodiek en leerbewijs binnen een Vlaamse EVC-procedure.

Auteurs

Verschelden, G., Schillemans, L., Tondeur, J. & Aelterman, T. (2003). 

 PDF-versie

Abstract

Het onderzoek bestaat uit drie deelopdrachten : (a) het draagvlak onderzoeken voor een gemeenschappelijke portfoliomethodiek, (b) het onderzoek naar de mogelijkheden van leerbewijs en (c) het uitwerken van een voorstel van raamwerk voor een systeem van kwaliteitsborging EVC, inclusief deontologische code.

Onderzoeksfiche

Referentie

Verschelden, G., Schillemans, L., Tondeur, J. & Aelterman, T. (2003). Naar een gemeenschappelijk draagvlak voor een portfoliomethodiek en leerbewijs binnen een Vlaamse EVC-procedure. Onuitgegeven onderzoeksrapport, UGent, Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Vakgroep Sociale Agogiek.1

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

Trefwoorden

Competentiebewijs, deontologische code, elders verworven competenties (EVC), EVCcertificaat, EVC-procedures, formeel leren, informeel leren, kwaliteitsborging, leerbewijs, non-formeel leren, portfolio(methodiek)