Naar een gemeenschappelijk draagvlak voor een portfoliomethodiek en leerbewijs binnen een Vlaamse EVC-procedure.
Auteurs
Verschelden, G., Schillemans, L., Tondeur, J. & Aelterman, T. (2003).

Abstract
Het onderzoek bestaat uit drie deelopdrachten : (a) het draagvlak onderzoeken voor een gemeenschappelijke portfoliomethodiek, (b) het onderzoek naar de mogelijkheden van leerbewijs en (c) het uitwerken van een voorstel van raamwerk voor een systeem van kwaliteitsborging EVC, inclusief deontologische code.
Referentie
Verschelden, G., Schillemans, L., Tondeur, J. & Aelterman, T. (2003). Naar een gemeenschappelijk draagvlak voor een portfoliomethodiek en leerbewijs binnen een Vlaamse EVC-procedure. Onuitgegeven onderzoeksrapport, UGent, Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Vakgroep Sociale Agogiek.1
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Competentiebewijs, deontologische code, elders verworven competenties (EVC), EVCcertificaat, EVC-procedures, formeel leren, informeel leren, kwaliteitsborging, leerbewijs, non-formeel leren, portfolio(methodiek)