Op de wip. De overgang van het gewoon naar het buitengewoon basisonderwijs: analyse van de verwijzingspraktijk in Centra voor Leerlingenbegeleiding.

Auteurs

Ruelens, L., Dehandschutter, R., Ghesquière, P. & Douterlungne, M. (2001).  

 PDF-versie

Abstract

De voormalige PMS-centra vervullen een heel belangrijke rol in het doorverwijzingsproces. Met een gedetailleerde analyse van de verwijzingspraktijk wil men de rol van de centra in de doorstroming naar het buitengewoon onderwijs objectiveren. Zowel de inhoud (de criteria) als het proces van de verwijzingen werden in dit onderzoek onderzocht. Ook de doorverwijzing bij allochtone leerlingen en bij autochtone kansarme leerlingen werd onderzocht. De onderzoekers gebruikten daartoe verschillende methodes.

Onderzoeksfiche

Referentie

Ruelens, L., Dehandschutter, R., Ghesquière, P. & Douterlungne, M. (2001). Op de wip. De overgang van het gewoon naar het buitengewoon basisonderwijs: analyse van de verwijzingspraktijk in Centra voor Leerlingenbegeleiding. Onuitgegeven onderzoeksrapport, K.U.Leuven, HIVA.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

ISBN

90-5550-292-8

Trefwoorden

Buitengewoon onderwijs, CLB, verwijzingspraktijk