Ze krijgen er niet genoeg van! Jongeren en gaming, een overzichtstudie.

Auteurs

De Pauw, E., Pleysier, S., Van Looy, J., Bourgonjon, J., Rutten, K., Vanhooven, S., Soetaert, R. (2008).  

 PDF-versie

Abstract

Dit vierdelig rapport, dat opgesteld werd in opdracht van het viWTA (nu: IST) had als doel (1) de Vlaamse game-industrie in kaart te brengen, (2) de positieve en negatieve effecten van gaming te evalueren, (3) de potentiële rol van games in het vormen van nieuwe sociale netwerken na te gaan en (4) de mogelijke toepassingen van computergames in onderwijs toe te lichten. Hoewel het rapport grotendeels op een literatuurstudie gebaseerd is, werd in het kader van deel 3 – onder de vaststelling dat het merendeel van de voorhanden zijnde cijfers uit het buitenland afkomstig zijn – een explorerende studie uitgevoerd bij Vlaamse jongeren. De gegevens die hieruit naar boven kwamen, werden door de onderzoekers vergeleken met gelijkaardige cijfers uit het buitenland. Het is specifiek deze studie die in deze fiche kort samengevat wordt.

Onderzoeksfiche

Referentie

De Pauw, E., Pleysier, S., Van Looy, J., Bourgonjon, J., Rutten, K., Vanhooven, S., Soetaert, R. (2008). Ze krijgen er niet genoeg van! Jongeren en gaming, een overzichtstudie. Onuitgegeven onderzoeksrapport, Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspectenonderzoek (viWTA) (Brussel).

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onuitgegeven onderzoeksrapport

Trefwoorden

Mediagebruik, Games, Vrijetijdsbesteding