DeMix: een marketingtool voor krantenleesgedrag bij jongeren?
Auteurs
Raeymaeckers, K. (2000).

Abstract
In dit artikel worden de belangrijkste resultaten van een lezersonderzoek, dat peilde naar de beoordeling van de jongerenbijlage DeMix, naar voren gebracht. DeMix, is een succesvolle jongerenbijlage van de linksprogressieve krant De Morgen. De resultaten zijn positief en tonen aan dat de bijlage er in slaagt de jonge doelgroep te bereiken en tevens voor een deel fungeert als een ingroeimogelijkheid voor het regelmatig lezen van de gewone krant. De beslissing van het management van De Morgen om de bijlage grondig te restylen wordt dan ook kritisch bekeken.
Referentie
Raeymaeckers, K. (2000). DeMix: een marketingtool voor krantenleesgedrag bij jongeren? Tijdschrijft voor communicatiewetenschap, 28, (3), 214-229.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
Trefwoorden
Jongerenbijlage, krant, leesgedrag