Smartphone Use and Academic Performance: First Evidence from Longitudinal Data.
Auteurs
Amez, S., Vujić, ., De Marez, L. & Baert, S. (2019).

Abstract
To study the causal impact of smartphone use on academic performance, we collected—for the first time worldwide—longitudinal data on students’ smartphone use and educational performance. For three consecutive years we surveyed all students attending classes in eleven different study programmes at two Belgian universities on general smartphone use and other drivers of academic achievement. These survey data were merged with the exam scores of these students. We analysed the resulting data by means of panel data random effects estimation controlling for unobserved individual characteristics. A one standard deviation increase in overall smartphone use results in a decrease of 0.349 points (out of 20) and a decrease of 2.616 percentage points in the fraction of exams passed.
Om het verband tussen smartphonegebruik en academische prestaties na te gaan, werden longitudinale data verzameld (voor het eerst wereldwijd). Gedurende drie opeenvolgende jaren werden alle studenten uit elf verschillende opleidingen binnen twee Belgische universiteiten bevraagd over hun algemeen smartphonegebruik en factoren die academisch succes beïnvloeden. Deze data werden samengevoegd met de examenresultaten van de studenten. De data werden geanalyseerd door middel van panel data random effects estimation, waarbij gecontroleerd werd voor individuele karakteristieken. Een toename van smartphonegebruik (één standaarddeviatie) resulteert in een afname van de examenresultaten (0.349 punten op 20 en 2.616 percent op de delen waarvoor de studenten slaagden).
Referentie
Amez, S., Vujić, ., De Marez, L. & Baert, S. (2019). “Smartphone Use and Academic Performance: First Evidence from Longitudinal Data,” GLO Discussion Paper Series 438, Global Labor Organization (GLO).
Taal
Engels
Publicatievorm
Onderzoeksrapport