“Arguments online, but in school we always act normal”: The embeddedness of early adolescent negative peer interactions within the whole of their offline and online peer interactions.

Auteurs

Pabian, S., Erreygers, S., Vandebosch, H., Van Royen, K., Dare, J., Costello, L., . . . Cross, D. (2018).

 PDF-versie

Abstract

Het doel van deze studie was om te onderzoeken hoe negatieve online en offline interacties tussen leeftijdsgenoten verbonden zijn met elkaar, en met andere dagelijkse interacties tussen adolescenten. Aan de hand van interviews werden data verzameld bij een steekproef van 34 vroege adolescenten (13-14 jaar). Een thematische analyse toont aan dat adolescenten zowel online als offline een brede waaier aan verschillende types van negatieve interacties met leeftijdsgenoten ervaren. De meerderheid van deze negatieve interacties vonden uitsluitend online of offline plaats, en slechts enkele interacties werden verdergezet in een andere omgeving. Wanneer respondenten deelnamen aan online negatieve interacties deden ze achteraf offline vaak alsof er niets gebeurd was. Offline negatieve interacties werden dan weer online niet verdergezet omdat de betrokken personen online geen interactie hadden. Verdere implicaties van de resultaten voor preventie, interventie en toekomstig onderzoek worden besproken.

Referentie

Pabian, S., Erreygers, S., Vandebosch, H., Van Royen, K., Dare, J., Costello, L., . . . Cross, D. (2018). “Arguments online, but in school we always act normal”: The embeddedness of early adolescent negative peer interactions within the whole of their offline and online peer interactions. Children and Youth Services Revies, 86, 1- 13.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISBN – DOI

10.1016/j.childyouth.2018.01.007

Trefwoord(en)

Cyberpesten, online agressie, online conflicten, adolescenten, jongeren, fotoelicitatie interviewing.