Children’s Advertising Literacy for New Advertising Formats: The Mediating Impact of Advertisign Literacy on the (Un)Intended Effects of Advergames and Advertising Funded Programs.
Auteurs
Hudders, L., Cauberghe, V., Panic, K., & De Vos, W. (2015)

Abstract
Om zich te onderscheiden van de hedendaagse drukke reclameomgeving en om kinderen effectiever te bereiken, nemen adverteerders nieuwe reclame plaatsen aan, zoals ‘advergames’, product placement, merkwebsites en mobiele applicaties (Calvert, 2008; Moore, 2004). Drie belangrijke karakteristieken van deze nieuwe reclamevormen zijn de langere blootstellingsduur aan de commerciële inhoud, de integratie van commerciële inhoud in de media inhoud en het interactieve engagement van de gebruiker met de commerciële inhoud (Rozendaal et al., 2012). In deze paper willen we het niveau van kinderen hun reclamewijsheid onderzoeken, evenals aankoopverzoeken en het niveau van materialisme na blootstelling aan of een reclame-gesponsord programma (een programma geproduceerd door een adverteerder) of een advergame (een simpel spel speciaal gemaakt door een adverteerder).
To be able to stand out in today’s crowded advertising environment and to reach children more effectively, advertisers are adopting new advertising venues, such as advergames, product placements, branded websites, or mobile applications (Calvert, 2008; Moore, 2004). Three important characteristics of these new advertising formats are a longer exposure time to commercial content, the integration of commercial content into the media content and the interactive engagement of the user with the commercial content (Rozendaal et al., 2012). In the current paper, we will investigate children’s advertising literacy level, purchase requests and materialism level after exposure to either an advertiser funded program (AFP, defined as a program produced by an advertiser) or an advergame (defined as a simple game specially designed by an advertiser).
Referentie
Hudders, L., Cauberghe, V., Panic, K., & De Vos, W. (2015) Children’s Advertising Literacy for New Advertising Formats: The Mediating Impact of Advertisign Literacy on the (Un)Intended Effects of Advergames and Advertising Funded Programs. In P. Verlegh, H. Voorveld & M. Eisend (Eds.) Advances in Advertising Research (Vol. VI). European Advertising Academy. Springer Gabler: Wiesbaden.
Taal
Engels
Publicatievorm
Bijdrage in boek
ISBN – DOI
10.1007/978-3-658-10558-7_19