Aanpassingsklas nieuwe stijl?

Auteurs

Maes, F., Vandenberghe, R., & Ghesquière, P. (1998). 

 PDF-versie

Abstract

In dit onderzoek bekijken de auteurs het functioneren van de aanpassingsklas in kader van het diagnosticerend en remediërend vermogen van een school. De onderzoekers gebruiken hiervoor een ‘mixed-method’ werkwijze. De onderzoekers interpreteren de resultaten van deze ‘mixed-method’ studie vanuit een structureel-functioneel en een individueel-cultureel perspectief.

Onderzoeksfiche

Referentie

Maes, F., Vandenberghe, R., & Ghesquière, P. (1998). Aanpassingsklas nieuwe stijl? Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 1997-1998, (3-4), 177-194.1

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

Trefwoorden

Aanpassingsklas, diagnosticeren, onderwijsleerproblemen, taakleerkracht,(zorg aan) kinderen met speciale noden