Buitenschoolse opvang in een (Brusselse) grootstedelijke context. Praktijk, pedagogiek en beleid van een meersporenbeleid. Eindrapport.
Auteurs
Heiden, S., Arents, S. & Vandenbroeck, M. (2003).

Abstract
In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt de naschoolse opvang hoofdzakelijk door de scholen georganiseerd. Specifiek aan een grootstad is de aanwezigheid van maatschappelijk kwetsbare groepen. Het XYZ-project wilde volgende doelstellingen realiseren: het exploreren van mogelijkheden om het meersporenbeleid concreet in te vullen in een grootstedelijke context en nagaan welke repercussies dit heeft op organisatorisch vlak en op het vlak van lokaal en bovenlokaal beleid. Het onderzoeksrapport geeft een overzicht van de aanpak en onderzoeksmethodiek van het project, de besluiten op het niveau van de praktijk, de pedagogiek en het beleid.
Referentie
Heiden, S., Arents, S. & Vandenbroeck, M. (2003). Buitenschoolse opvang in een (Brusselse) grootstedelijke context. Praktijk, pedagogiek en beleid van een meersporenbeleid. Eindrapport. Onuitgegeven onderzoeksrapport, VBJK (Gent) & VGC (Brussel).
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Buitenschoolse opvang, kansenongelijkheid, diversiteit