Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs. Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens.LOA-rapport nr. 10

Auteurs

Groenez, S, Van den Brande, I. & Nicaise, I. (2003).  

 PDF-versie

Abstract

Eén van de opdrachten van het Steunpunt Loopbanen doorheen Onderwijs naar Arbeidsmarkt (kortweg LOA) is het aanleveren van beleidsrelevante informatie uit bestaande gegevensbronnen. In dit onderzoeksrapport wordt de Panel Studie van Belgische Huishoudens (PSBH) voor dit doel ontgonnen. Het onderzoek gebeurt in opdracht van het Vlaams ministerie van Onderwijs en Vorming, in het kader van het programma “Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek”. In het onderzoek gaat de aandacht voornamelijk naar de ‘kansenongelijkheid’ in het onderwijs en dit zowel in het kleuter, het lager, het secundair als het hoger onderwijs.

Onderzoeksfiche

Referentie

Groenez, S, Van den Brande, I. & Nicaise, I. (2003). Cijferboek sociale ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs. Een verkennend onderzoek op de Panelstudie van Belgische Huishoudens. LOA-rapport nr. 10. Onuitgegeven onderzoeksrapport, K.U.Leuven, Steunpunt Loopbanen doorheen Onderwijs naar Arbeidsmarkt (LOA), Cel voor Analyse van Onderwijsloopbanen.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

Trefwoorden

Achterstand, afkomst, allochtonen, etnisch-culturele, ongelijkheid, participatie, socioeconomische status, toegang