Co-educatie: studiekansen en kwaliteit van het schoolleven.
Auteurs
Brutsaert, H. (2001)

Abstract
Dit onderzoek vergelijkt gemengd met niet-gemengd secundair onderwijs in Vlaanderen. Herman Brutsaert gaat na of er eventuele verschillen zijn tussen deze onderwijstypes inzake curriculum-allocatie, sekseidentiteitsontwikkeling, discipline en academische gerichtheid, sociale integratie en welbevinden (in termen van zelfwaardering, stress, faalangst, omgevingsbeheersing en schoolbetrokkenheid). Deze facetten worden behandeld aan de hand van gegevens die werden ingezameld bij meer dan zesduizend derdejaars meisjes en jongens uit 68 scholen.
Referentie
Brutsaert, H. (2001). Co-educatie. Studiekansen en kwaliteit van het schoolleven. Leuven: Garant.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Boek
ISBN
90-441-1104-3
Trefwoorden
Co-educatie, curriculum-allocatie, discipline en academische gerichtheid, gemengd onderwijs, niet-gemengd onderwijs, secundair onderwijs, sekse-identiteitsontwikkeling, sociale integratie, welbevinden