Co-educatie: studiekansen en kwaliteit van het schoolleven.

Auteurs

Brutsaert, H. (2001)

 PDF-versie

Abstract

Dit onderzoek vergelijkt gemengd met niet-gemengd secundair onderwijs in Vlaanderen. Herman Brutsaert gaat na of er eventuele verschillen zijn tussen deze onderwijstypes inzake curriculum-allocatie, sekseidentiteitsontwikkeling, discipline en academische gerichtheid, sociale integratie en welbevinden (in termen van zelfwaardering, stress, faalangst, omgevingsbeheersing en schoolbetrokkenheid). Deze facetten worden behandeld aan de hand van gegevens die werden ingezameld bij meer dan zesduizend derdejaars meisjes en jongens uit 68 scholen.

Onderzoeksfiche

Referentie

Brutsaert, H. (2001). Co-educatie. Studiekansen en kwaliteit van het schoolleven. Leuven: Garant.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Boek

ISBN

90-441-1104-3

Trefwoorden

Co-educatie, curriculum-allocatie, discipline en academische gerichtheid, gemengd onderwijs, niet-gemengd onderwijs, secundair onderwijs, sekse-identiteitsontwikkeling, sociale integratie, welbevinden