Current Perspectives on the Management of Reactive Attachment Disorder in Early Education.

Auteurs

Bosmans, G., Verschueren, K., Cuyvers, B., Minnis, H. with Bosmans, G. (2020).

 PDF-versie

Abstract

Kinderen met een Reactieve Gehechtheidsstoornis (RAD) hebben speciale onderwijsbehoeften die een
uitdaging vormen voor leerkrachten in het voorschoolse onderwijs. In de huidige bijdrage bespreken
we een grote hoeveelheid onderzoek dat suggereert dat het stimuleren van de
gehechtheidsontwikkeling van deze kinderen haalbaar is voor leerkrachten en mogelijk een
succesvolle strategie is om ervoor te zorgen dat deze kinderen beter gedijen in de klas en op sociaal
gebied. Het huidige overzicht bespreekt onderzoek en theorie over RAD en RAD behandeling en
resulteert in de formulering van specifieke aanbevelingen voor het succesvol omgaan met kinderen
met RAD in de klas.

Children with Reactive Attachment Disorder (RAD) have special educational needs that are challenging
for teachers in early education. In the current contribution, we will discuss a large body of research
suggesting that stimulating these children’s attachment development is feasible for teachers and
potentially a successful strategy to ensure that these children thrive better in the classroom and
socially. The current overview discusses research and theory on RAD and RAD treatment and results in
the formulation of specific recommendations for the successful management of children with RAD in
the classroom.

Referentie

Bosmans, G., Verschueren, K., Cuyvers, B., Minnis, H. with Bosmans, G. (2020). Current Perspectives on the Management of Reactive Attachment Disorder in Early Education. Psychology Research And Behavior Management, 2020 (13), 1235-1246.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISBN – DOI

10.2147/PRBM.S264148

Trefwoord(en)

Gehechtheid; Dynamisch Model van de Onzekere Cyclus; Leraar; Behandeling