De allochtone student(e) aan de VUB. Samenvatting van het rapport ‘Project gelijke kansen: hoe beter aansluiten bij de multiculturele maatschappij’.
Auteurs
Almaci, M. (2003).

Abstract
Deze paper kadert in een beleidsvoorbereidend onderzoek Gelijke Kansen, met als specifieke focus de situatie van de allochtone student aan de VUB. De aanzet voor het onderzoek was de vraag op welke manier de VUB beter kan aansluiten bij de haar omringende samenleving, de –de facto- multiculturele maatschappij. Wie zijn nu eigenlijk deze ‘allochtonen’, deze studenten, die mee de diversiteit aan deze universiteit uitmaken? Waar zitten ze, welke behoeften, moeilijkheden en mogelijkheden hebben ze? Dit rapport is een eerste bescheiden aanzet om antwoord te geven op deze en tal van andere vragen, en is tegelijkertijd een uitgestoken hand naar het studieobject bij uitstek: de multiculturele samenleving.
Referentie
Almaci, M. (2003). De allochtone student(e) aan de VUB. Samenvatting van het rapport ‘Project gelijke kansen: hoe beter aansluiten bij de multiculturele maatschappij’. Onuitgegeven onderzoeksrapport, VUB, Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Hoger onderwijs, diversiteit, kansenongelijkheid