Drie geboortecohorten doorheen het Vlaams onderwijs.

Auteurs

Van Landeghem, G. & Van Damme, J. (2002)

 PDF-versie

Abstract

In opdracht van de Vlaamse minister van Onderwijs en Vorming, in het kader van het programma ‘Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek’, zijn drie geboortecohorten gevolgd doorheen het Vlaams Onderwijs. Het onderzoek betreft een overzicht van de doorstroming van de geboortecohorten uit de jaren 1976, 1977 en 1978 doorheen het onderwijssysteem van de Vlaamse Gemeenschap. In het onderzoek wordt er naast het in kaart brengen van de globale doorstroming van de drie geboortecohorten, ook aandacht besteed aan de verschillen tussen jongens en meisjes inzake participatie en normaalvorderen. Daarnaast is de invloed –op normaalvorderen en vertraging– van de overgang naar de eenheidsstructuur ook onderwerp van onderzoek

Onderzoeksfiche

Referentie

Van Landeghem, G. & Van Damme, J. (2002). Drie geboortecohorten doorheen het Vlaams onderwijs. LOA-rapport 4. Onuitgegeven onderzoeksrapport, K.U.Leuven, Steunpunt Loopbanen doorheen Onderwijs naar Arbeidsmarkt (LOA), Cel voor Analyse van Onderwijsloopbanen.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

Trefwoorden

LOSO, normaalvorderen, onderwijssysteem van de Vlaamse Gemeenschap, participatie, schoolloopbanen, voorsprong