Effect of conflict resolution and peer mediation training on empathy skills

Auteurs

Şahin, F. S., Serin, N. B., & Serin, O. (2011). 

 PDF-versie

Abstract

WAT

Deze paper onderzoekt de effectiviteit van een conflict resolutie en peer bemiddeling training in Cyrpus. Er werd nagegaan of peer bemiddeling en conflict resolutie training een positief effect heeft op de empathische vaardigheden van senior studenten (Psychological counseling and Guidance.

METHODE

Er werd een informatie sessie gegeven waarin studenten konden aangeven of ze wilden deelnemen aan de training. 26 studenten wilden deelnemen aan de training. Hiervan werden 13 studenten toegewezen aan de experimentele groep en 13 aan de controle groep. Er werden pre & post test analyses uitgevoerd. De experimentele groep kreeg gedurende 10 weken, 90 minuten training over conflict resolutie en peer bemiddeling. Meer info over wat voor training werd niet gegeven. Als uitkomst werd er een empathie schaal afgenomen. Het gemiddelde op de schaal werd vergeleken aan de hand van “Mann-Whitney U” testen.

RESULTATEN •

Voor de training waren er geen significante verschillen tussen experimentele en controle groep. De controle groep scoorde hoger op de empathie schaal maar dit verschil was niet significant. • Na de training scoorde de experimentele groep significant hoger op de empathie schaal dan de controle groep. Dit impliceert dat de training een positief effect heeft op de mate van empathie. De onderzoekers suggereren om zulke trainingen op te nemen in de opleiding van “Psycholocial Counseling and Guidance”.

Referentie

Şahin, F. S., Serin, N. B., & Serin, O. (2011). Effect of conflict resolution and peer mediation training on empathy skills. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 15, 2324–2328.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Artikel