Evaluatie door jongeren van 15 tot 24 jaar van 3 televisiespots ter preventie van de tabaksverslaving.
Auteurs
Rodin Foundation.

Abstract
Onlangs veroorzaakte de uitzending van spots ter preventie van de nicotineverslaving op de Franse televisiezenders levendige debatten in de Belgische pers over het gebruik van schokkende beelden. De Rodin Stichting heeft hierover bij 205 jongeren een opiniepeiling uitgevoerd. Deze opiniepeiling wil de emotionele reacties van die groep jongeren evalueren na de vertoning van drie preventiespots rond het tabaksgebruik. Deze spots verschillen sterk in inhoud. Hun indrukken over het respectievelijk effect van die spots werden eveneens geëvalueerd.
Referentie
Rodin Foundation. Evaluatie door jongeren van 15 tot 24 jaar van 3 televisiespots ter preventie van de tabaksverslaving. Onuitgegeven onderzoeksrapport, ULB & Rodin Stichting (Brussel).
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Creatic , evaluatie, jongeren , Rodin Stichting, roken, sigaretten, televisiespots, verslaving