Guessing where the goal posts are: managing health and well-being during the transition to university studies

Auteurs

Wrench, A., Garett, R. & King, S. (2013). 

 PDF-versie

Abstract

Het is algemeen bekend dat sociale condities direct verband houden met gezondheid en welzijn. Veel minder is bekend over de impact van de verandering van sociale omstandigheden, zoals de overgang naar hoger onderwijs, op de gezondheid en het welzijn van jongeren. Dit onderzoek onderzoekt percepties en factoren die de gezondheid en het welzijn beïnvloeden bij eerstejaars studenten aan de universiteit. In dit onderzoek was ook aandacht voor ingrepen vanuit de overheid en de invloed hiervan op de gezondheid en het welzijn van de universiteitsstudenten. Empirische data werden verzameld in 2010 doormiddel van een online vragenlijst. De respondenten rondden toen hun eerste jaar van hun opleiding aan de School of Health van de Australian University af. De vragenlijst bevatte een aantal demografische gegevens en een aantal open vragen over hun percepties van gezondheid en welzijn alsook over factoren die een impact hadden gehad op de respondenten in de transitie naar de universiteit. De resultaten tonen aan dat sommige factoren een significante impact hebben op het welzijn van jongeren in de transitie naar de universiteit, zoals: geografische relocatie, het leren aan de universiteit en gemeenschapsgevoel, timemanagement.

Referentie

Wrench, A., Garett, R. & King, S. (2013). Guessing where the goal posts are: managing health and well-being during the transition to university studies. Journal of Youth Studies, 16, (6), p. 730-746.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

Trefwoorden

Welbevinden, Schoolloopbanen