Het onderzoeksrapport Fake.
Auteurs
Verschuren, D. & Debusscher, M. (2010).

Abstract
De puberteit is een periode die samengaat met zoeken: zoeken naar een eigen identiteit. Wie en wat kan ik wel of niet vertrouwen? Het is daardoor ook vaak een periode van onzekerheid en twijfel: Waar voel ik me goed bij? Ben ik tevreden over mezelf? Hoe sta ik tegenover de buitenwereld? Zoals nooit tevoren is de huidige maatschappij een caleidoscoop van keuzemogelijkheden en verleidingen. Onder de titel FAKE werden al deze verschijnselen onderzocht. Welke schoonheidsidealen hebben jongeren? Hebben ze een eigen stijl? Hoe modelleren ze die? Zijn ze trouw aan hun gevoelens? Of gedragen ze zich vaak anders dan ze denken en voelen? Hoe kijken ze naar de buitenwereld die dagelijks op hun bord wordt geserveerd: reclame, tijdschriften,.. kortom de beeldcultuur?
Referentie
Verschuren, D. & Debusscher, M. (2010). Het onderzoeksrapport Fake. Berchem: In Petto, Jeugddienst Informatie en Preventie.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Mediagebruik, media-invloeden, welbevinden