Hoe maken Vlaamse jongeren de overgang van school naar werk?
Auteurs
Coppieters, H., Creten, H., Glorieux, I., Lancksweerdt, P., Laurijssen, I., Leysen, V., Meyer, J., Omey, E., Pustjens, H., Schatteman, T., Van Damme, J., Van De Velde, V., Van Trier, W., Verhaest, D. & Verhofstadt, E. (2002).

Abstract
Om meer inzicht te verkrijgen in de overgang school naar werk nam de Afdeling Beleidscoördinatie van de Administratie Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap enkele jaren geleden het initiatief om de lacune te vullen. Ze liet nagaan hoe men best in kaart brengt op welke manier afgestudeerden de overgang naar de arbeidsmarkt maken en hoe ze hun eerste stappen in het beroepsleven zetten.
Referentie
Coppieters, H., Creten, H., Glorieux, I., Lancksweerdt, P., Laurijssen, I., Leysen, V., Meyer, J., Omey, E., Pustjens, H., Schatteman, T., Van Damme, J., Van De Velde, V., Van Trier, W., Verhaest, D. & Verhofstadt, E. (2002). Hoe maken Vlaamse jongeren de overgang van school naar werk? Onuitgegeven onderzoeksrapport, SONAR, Steunpunt WAV.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Arbeidsmarkt, beroepsloopbaan, eerste job, jongeren, onderwijscarrière