Homonegativity in the Technical and Vocational Track: A Survey of Secondary School Students in Flanders.
Auteurs
Aerts, S., Dewaele, A., Cox, N., & Houtte, M. V. (2014).

Abstract
Students from the technical and vocational track in Flanders have more homonegative attitudes than other students. We investigate what explains this track difference and if the homonegativity is reflected in more bullying experiences by lesbian, gay, and bisexual (LGB) students in these tracks. The results show that sex-role ideology and religion are related to homonegative attitudes, but they do not explain the greater homonegativity of technical and vocational track students. The study also confirms that LGB students experience significantly more bullying than heterosexual students, but the experience of bullying does not differ significantly between tracks.
Leerlingen uit het technisch (TSO) en beroepsonderwijs (BSO) in Vlaanderen hebben meer homonegatieve attitudes dan andere studenten. We onderzoeken wat het verschil verklaar en of de homonegativiteit gereflecteerd wordt in meer pestervaringen door lesbische, homoseksuele en biseksuele studenten in het TSO en BSO. De resultaten tonen aan de ideologie van genderrollen en religie gerelateerd zijn aan homonegatieve attitudes, maar dat ze de grotere mate aan homonegativiteit in het technisch en beroepsonderwijs niet verklaren. De studie bevestigd ook dat lesbische, homoseksuele en biseksuele studenten significant meer pestgedrag ervaren dan heteroseksuele studenten, maar dat het ervaren van pesten niet verschilt tussen TSO en BSO.
Referentie
Aerts, S., Dewaele, A., Cox, N., & Houtte, M. V. (2014). Homonegativity in the Technical and Vocational Track: A Survey of Secondary School Students in Flanders. Journal of LGBT Youth, 11(4), 364–387.
Taal
Engels
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
ISBN – DOI
https://doi.org/10.1080/19361653.2014.910485
Trefwoord(en)
Bullying, homonegativity, LGB, secondary education, tracking