Inclusief onderwijs in Vlaanderen: een stand van zaken.
Auteurs
Mardulier, T. (2001).

Abstract
Deze bijdrage heeft tot doel een stand van zaken te geven van de mate waarin binnen de Vlaamse onderwijspraktijk en het onderwijsbeleid sprake is van (aanzetten tot) inclusief onderwijs. Dit wordt enerzijds gedaan vanuit een analyse van kwantitatieve gegevens over de participatie in het buitengewoon onderwijs en het geïntegreerd onderwijs; anderzijds op basis van kwalitatieve onderzoeksresultaten. Er zal ook aandacht gaan naar de historische context en de keuzes die in het verleden werden gemaakt met betrekking tot het onderwijs aan kinderen met een handicap. Deze keuzes zijn medebepalend voor de huidige stand van zaken betreffende inclusie en zijn van invloed op de wijze waarop het inclusief onderwijs vorm zal kunnen krijgen in de toekomst.
Referentie
Mardulier, T. (2001). Inclusief onderwijs in Vlaanderen: een stand van zaken. In R. Kennes (Ed.), Inclusief beleid voor personen met een handicap. Voorbeelden uit de beleidspraktijk (pp. 107-131). Leuven: Acco.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Bijdrage in reader
ISBN
90-334-4830-0
Trefwoorden
Buitengewoon onderwijs, geïntegreerd onderwijs, inclusief onderwijs