Leerkrachtenparticipatie in het schoolmanagement. Een Vlaamse beleidsstudie.
Auteurs
De Cuyper, P. & Van Gyes, G (2003)a

Abstract
Inspraak van leerkrachten wordt in deze studie niet enkel beschouwd als een democratisch doel maar ook als een middel om het functioneren van de school te verbeteren. Vertrekkend vanuit dit gegeven werd de participatiepraktijk in acht Vlaamse scholen via een integraal analysemodel bestudeerd. Het betrof scholen die allen bekend staan om hun goede participatiepraktijk. Deze gegevens werden geconfronteerd met survey data en internationale bevindingen. Aldus komen de onderzoekers tot een aantal concrete aanbevelingen die scholen kunnen inspireren in de verbetering van hun participatiebeleid. Deze publicatie is het resultaat van het onderzoeksproject ‘Leerkrachtenparticipatie in de sturing van onderwijsorganisatie(s): een benchmarking door middel van binnen- en buitenlandse cases’
Referentie
De Cuyper, P. & Van Gyes, G (2003). Leerkrachtenparticipatie in het schoolmanagement. Een Vlaamse beleidsstudie. Onuitgegeven onderzoeksrapport, K.U.Leuven, Hiva.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
ISBN
90-5550-354-1
Trefwoorden
Beleidsvorming, leerkrachtenparticipatie, schoolmanagement