Leerlingenparticipatie nader bekeken. Een kwaliatief en kwantitatief onderzoek naar de betekenis en het belang van participatie op school.Eindverslag van het OBPWO-project 00.01 in opdracht van het Departement Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en op in
Auteurs
De Groof, S., m.m.v. Siongers, J. (2003).

Abstract
Dit rapport stelt de resultaten voor van een onderzoek naar leerlingenparticipatie in het Vlaams secundair onderwijs. Het rapport geeft ten eerste een beschrijving van de participatiemogelijkheden voor leerlingen uit het tweede en vierde jaar secundair onderwijs, alsook van het profiel van participerende leerlingen. Ten tweede wordt naar de invloed gepeild van deze leerlingenparticipatie op de schoolbeleving, de leermotivatie en het sociaal gedrag van leerlingen.
Referentie
De Groof, S., m.m.v. Siongers, J. (2003). Leerlingenparticipatie nader bekeken. Een kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de betekenis en het belang van participatie op school. Onuitgegeven onderzoeksrapport, VUB, Vakgroep Sociologie, Onderzoeksgroep TOR.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
Trefwoorden
Anti-sociaal gedrag, extracurriculaire activiteiten, inspraak, klasklimaat, leerlingenparticipatie, leerlingenraad, leermotivatie, schoolbeleving, schoolklimaat, secundair onderwijs