Listening to girls and boys talk about girls’ physical activity behaviors.
Auteurs
Vu, M. B., Murrie, D., Gonzalez, V. & Jobe, J. B. (2006).

Abstract
Als onderdeel van de formele beoordeling van de ‘Trial of Activity for Adolescent Girls’ (TAAG), een studie om de daling in fysieke activiteit van adolescente meisjes te reduceren, participeerden jongens en meisjes met verschillende etniciteit uit zes verschillende landen in focusgroepen en semi-gestructureerde interviews. Data van 13 meisjes-focusgroepen (N=100), 11 jongens-focusgroepen (N=77) en 80 semigestructureerde interviews met meisjes werden geanalyseerd om de percepties van het fysiek actief gedrag van meisjes te identificeren met het oog op het ontwikkelen van TAAG interventies. Zowel jongens als meisjes praten over fysiek actieve meisjes met termen zoals “Tomboys” of “agressief’. Meisjes zijn meer geneigd om actieve meisjes als “in vorm” te zien, terwijl jongens zeggen dat ze “te atletisch” zijn. Meisjes geven aan dat jongens een rol spelen in de totstandkoming van hun overtuigingen over fysieke activiteit. Gegeven de sterke invloed van leeftijdsgenoten, zou het ontwikkelen van succesvolle interventies voor meisjes modeling en sociale steun van zowel jongens als meisjes moeten omvatten.
As part of the formative assessment for the Trial of Activity for Adolescent Girls (TAAG), a multicenter study to reduce the decline of physical activity in adolescent girls, girls and boys with diverse ethnicity from six states participated in focus groups and semistructured interviews. Data from 13 girls’ focus groups (N = 100), 11 boys’ focus groups (N = 77), and 80 semistructured interviews with girls are examined to identify perceptions of girls’ physical activity behaviors to help develop TAAG interventions. Both girls and boys talk about physically active girls as being “tomboys” or “too aggressive.” Girls are more likely to characterize active girls as “in shape,” whereas boys say they are “too athletic.” Girls report boys to be influential barriers and motivators in shaping their beliefs about physical activity. Given the strong influence of peers, developing successful interventions for girls should include verbal persuasion, modeling, and social support from both girls and boys.
Referentie
Vu, M. B., Murrie, D., Gonzalez, V. & Jobe, J. B. (2006). Listening to girls and boys talk about girls’ physical activity behaviors. Health, Education & Behavior, 33(1), 81-96.
Taal
Engels
Publicatievorm
Tijdschriftartikel