Meten van zelfconcept bij jonge kinderen.
Auteurs
Gadeyne, E., Ghespuière, P., Onghena, P. & Verschueren, K. (2000).

Abstract
Het doel van dit onderzoek is de geldigheid van het begrip zelfconcept bij jonge kinderen te bestuderen en de invloed van verschillen tussen meetschalen na te gaan. Daartoe is de relatie met leerprestaties en gedragskenmerken onderzocht en werden drie instrumenten voor zelfconcept op een aantal meetkenmerken vergeleken. De onderzoeksgroep bestond uit 69 kinderen van groep 2. De zelfconceptschalen en een schoolrijpheidsproef werden aan de kinderen voorgelegd en hun ouders vulden een gedragsvragenlijst in.
Referentie
Gadeyne, E., Ghespuière, P., Onghena, P. & Verschueren, K. (2000). Meten van zelfconcept bij jonge kinderen. Kind en Adolescent, 21, (2), 125-143.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
ISBN-ISSN
0167-2436
Trefwoorden
Cognitief presteren, psychosociaal functioneren, zelfconcept, zelfbeleving