Op de wip. De overgang van het gewoon naar het buitengewoon basisonderwijs: analyse van de verwijzingspraktijk in Centra voor Leerlingenbegeleiding.
Auteurs
Ruelens, L., Dehandschutter, R., Ghesquière, P. & Douterlungne, M. (2001)

Abstract
De voormalige PMS-centra vervullen een heel belangrijke rol in het doorverwijzingsproces. Met een gedetailleerde analyse van de verwijzingspraktijk wil men de rol van de centra in de doorstroming naar het buitengewoon onderwijs objectiveren. Zowel de inhoud (de criteria) als het proces van de verwijzingen werden in dit onderzoek onderzocht. Ook de doorverwijzing bij allochtone leerlingen en bij autochtone kansarme leerlingen werd onderzocht. De onderzoekers gebruikten daartoe verschillende methodes.
Referentie
Ruelens, L., Dehandschutter, R., Ghesquière, P. & Douterlungne, M. (2001). Op de wip. De overgang van het gewoon naar het buitengewoon basisonderwijs: analyse van de verwijzingspraktijk in Centra voor Leerlingenbegeleiding. Onuitgegeven onderzoeksrapport, K.U.Leuven, HIVA.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport