Op zoek naar informatie, ontspanning of gespreksstof? Nieuwsoriëntaties en -voorkeuren van Marokkaanse, Turkse en Vlaamse jongeren.

Auteurs

Gezduci, H. & d’Haenens, L. (2008).

 PDF-versie

Abstract

In dit onderzoek staat naast de consumptie van on- en off-line nieuws vanuit de behoeften van Turkse, Marokkaanse en Vlaamse jongeren tussen twaalf en achttien jaar de verklarende rol van cultuurspecifieke en socio-demografische fatoren voor allerlei nieuwsmotivaties centraal.

Referentie

Gezduci, H. & d’Haenens, L. (2008). Op zoek naar informatie, ontspanning of gespreksstof? Nieuwsoriëntaties en -voorkeuren van Marokkaanse, Turkse en Vlaamse jongeren. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 36 (3), 147 – 168.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

artikel

Trefwoorden

mediavoorkeuren