Physical activity levels during elementary physical education in Flanders: swimming classes compared to regular classes.

Auteurs

Cardon, G., Verstraete, S., De Bourdeaudhuij, I. & De Clerq, D. (2004).  

 PDF-versie

Abstract

Het doel van deze studie is het vergelijken van het activiteitenniveau tijdens de zwemlessen en andere lichamelijke opvoedingslessen. Voor het observeren van de activiteitenniveaus tijdens de zwemlessen maakt men gebruik van het ‘System for observing Fitness Instruction Time’ (SOFIT). 39 leerjaren participeerden in een zwemles en een les lichamelijke opvoeding. De leerlingen waren kinderen tussen 8 en 12 jaar. De lessen werden opgenomen en het activiteitenniveau voor 234 leerlingen werd vastgelegd met behulp van SOFIT.

Onderzoeksfiche

Referentie

Cardon, G., Verstraete, S., De Bourdeaudhuij, I. & De Clerq, D. (2004). Psysical activity levels during elementary physical education in Flanders: swimming classes compared to regular classes. Teaching in Physical Education, 23, p 252-263.0

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

Trefwoorden

Basisondrwijs, beweging