Politics in the Supermarket: Political Consumerism as a Form of Political Participation.
Auteurs
Stolle, D., Hooghe, M. & Micheletti, M. (2005).

Abstract
De laatste jaren wordt vaak gewag gemaakt van de opkomst van een nieuwe vorm van politieke participatie, namelijk politiek consumentisme. Dit betekent het bewust consumeren of niet consumeren van producten en/of diensten op basis van ethische of politieke overwegingen. Vaak wordt beweerd dat deze vorm van participatie recent meer populair geworden is. Deze beweringen zijn echter nauwelijks empirisch gestaafd. In dit artikel wordt hiertoe een eerste aanzet gegeven: aan de hand van een survey-onderzoek wordt nagegaan of politiek consumentisme een consistent en empirisch meetbaar gedragspatroon is.
Referentie
Stolle, D., Hooghe, M. & Micheletti, M. (2005). Politics in the Supermarket: Political Consumerism as a Form of Political Participation. International Political Science Review, 26(3), 245-269.
Taal
Engels
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
ISBN-ISSN
0192-5121
Trefwoorden
Ethiek, individualisme, maatschappelijke actie, participatie