Putting Young Children in Front of the Television: Antecedents and Outcomes of Parents’ Use of Television as a Babysitter.

Auteurs

Beyens, I., & Eggermont, S. (2014).

 PDF-versie

Abstract

Deze studie onderzoekt voorspellers en gevolgen van het gebruik van televisie als babysitter voor jonge kinderen. Onderzoeksgegevens van 844 kinderen van de leeftijd van zes maanden tot zes jaar worden geanalyseerd met behulp van structurele vergelijkingsmodellering. De houding van ouders ten opzichte van televisie kwam naar voren als de beste voorspeller van het gebruik van televisie als babysitter, wat op zijn beurt voorspelde dat er meer tijd zou worden besteed aan televisiekijken. Kinderen van ouders met een sterk positieve houding ten opzichte van televisie en, onverwachts, kinderen van meer geschoolde ouders lopen een groter risico om vaker naar de televisie te kijken wanneer ze voor de televisie worden gezet als een manier om hen bezig te houden.

This study investigates predictors and consequences associated with the use of television as a babysitter for young children. Survey data of 844 children between the ages of six months and six years are analyzed using structural equation modeling. Parents’ attitude toward television emerged as best predictor of using television as a babysitter, which in turn predicted increased time spent watching television. Children of parents with strong positive attitudes toward television and, unexpectedly, children of parents with more education are at greater risk for increased television viewing if they are left in front of the television as a way of occupying them.

Referentie

Beyens, I., & Eggermont, S. (2014). Putting Young Children in Front of the Television: Antecedents and Outcomes of Parents’ Use of Television as a Babysitter. Communication Quarterly, 62(1), 57–74.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISBN – DOI

https://doi.org/10.1080/01463373.2013.860904

Trefwoord(en)

Children, Parents, Parental Education, Parental Television Attitudes, Television