Responding to the ‘needs’ of young people in jobs without training (JWT): some policy suggestions and recommendations.
Auteurs
Lawy, R., Quinn, J. & Diment, K. (2010).

Abstract
Dit artikel beschrijft de bevindingen van een project in Zuidwest-Engeland. In dit onderzoek werd gebruik gemaakt van interviews met jongeren die momenteel een ‘job zonder opleiding’ (cf. jobs without training (JWT)) uitoefenen. Het doel van dit onderzoek was de ervaringen van deze groep van gemarginaliseerde en sociaal benadeelde jongeren te onderzoeken over een periode van 1 jaar, terwijl zij zich bevonden in een situatie van werkend en werkloos zijn. In dit artikel worden de belangrijkste bevindingen van deze studie beschreven, alsook de vragen die dit onderzoek oproept. Aannames over jongeren die een ‘job zonder opleiding’ uitoefenen, en over hun noden, worden kritisch bekeken. Het artikel wordt afgesloten met een aantal beleids- en praktijkgerelateerde suggesties en aanbevelingen.
In this paper we draw upon our findings from a project in the South West region of England. The research involved a collaboration between a group of university researchers and Connexions service personal advisers and mainly comprised interviews with young people, who were in ‘jobs without training’ (JWT). A key aim of the research was to explore the experiences of this group of marginalized and socially disadvantaged young people over a period of 1 year, as they moved into and out of work. In this paper we address the main findings and questions raised by the research. We challenge some commonly held assumptions about young people in JWT and their perceived needs. We end with a number of policy and practice-related suggestions and recommendations.
Referentie
Lawy, R., Quinn, J. & Diment, K. (2010). Responding to the ‘needs’ of young people in jobs without training (JWT): some policy suggestions and recommendations. Journal of Youth Studies, 13(3), 335-352.
Taal
Engels
Publicatievorm
Tijdschriftartikel