Samen Leren Werken. Kunnen bedrijven iets leren van jonge allochtonen en vice versa? Het project ‘Samen leren werken’, Begeleidingsmethodieken voor werkzoekenden en Diversiteitsgerichte HRM-instrumenten.
Auteurs
Meeusen, N. (2003).

Abstract
Een toevallige ontmoeting tussen een allochtone jongere en een buurtwerker was de aanleiding van een bijzonder vormingsproject. Allochtone jongeren, supervisors, afgevaardigden van de vakbond en de diversiteitsraad van Ford, medewerkers van toeleveringsbedrijven en consulenten van een interimkantoor namen deel aan een traject waarbij ze elkaars (culturele) achtergronden leerden kennen. Tijdens een kennismakingsproces tussen de jongeren uit een kansarme wijk en diverse tewerkstellingsactoren in het bedrijf Ford Genk werden instrumenten ontwikkeld voor een betere afstemming tussen jongeren en bedrijf. Daarnaast beoogde het project eveneens de versterking van de kwetsbare positie van de jongeren.
Referentie
Meeusen, N. (2003). Samen leren werken. Kunnen bedrijven iets leren van jonge allochtonen en vice versa? Het project ‘Samen leren werken, Begeleidingsmethodieken voor werkzoekenden en Diversiteitsgerichte HRMinstrumenten’. Vorming, 18, (5), 319-338.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
ISBN
0773-6150
Trefwoorden
Allochtonen, culturele diversiteit, dialoog, jongeren, tewerkstelling