Samen Leren Werken. Kunnen bedrijven iets leren van jonge allochtonen en vice versa? Het project ‘Samen leren werken’, Begeleidingsmethodieken voor werkzoekenden en Diversiteitsgerichte HRM-instrumenten.

Auteurs

Meeusen, N. (2003).  

 PDF-versie

Abstract

Een toevallige ontmoeting tussen een allochtone jongere en een buurtwerker was de aanleiding van een bijzonder vormingsproject. Allochtone jongeren, supervisors, afgevaardigden van de vakbond en de diversiteitsraad van Ford, medewerkers van toeleveringsbedrijven en consulenten van een interimkantoor namen deel aan een traject waarbij ze elkaars (culturele) achtergronden leerden kennen. Tijdens een kennismakingsproces tussen de jongeren uit een kansarme wijk en diverse tewerkstellingsactoren in het bedrijf Ford Genk werden instrumenten ontwikkeld voor een betere afstemming tussen jongeren en bedrijf. Daarnaast beoogde het project eveneens de versterking van de kwetsbare positie van de jongeren.

Onderzoeksfiche

Referentie

Meeusen, N. (2003). Samen leren werken. Kunnen bedrijven iets leren van jonge allochtonen en vice versa? Het project ‘Samen leren werken, Begeleidingsmethodieken voor werkzoekenden en Diversiteitsgerichte HRMinstrumenten’. Vorming, 18, (5), 319-338.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISBN

0773-6150

Trefwoorden

Allochtonen, culturele diversiteit, dialoog, jongeren, tewerkstelling