School Belonging and School Misconduct: The Differing Role of Teacher and Peer Attachment.
Auteurs
Demanet, J., & Van Houtte, M. (2011).

Abstract
In deze studie wordt wangedrag op school onderzocht door multilevel analyses van 11872 studenten over 85 scholen. Een hoger ervaren steun door leerkrachten en een gevoel van thuis te horen op de school is negatief geassocieerd met wangedrag op school. Een hogere afhankelijkheid van de peers hangt samen met meer wangedrag op school. De variabelen op individueel niveau hadden de belangrijkste impact. Er werden geen verschillen gevonden naar sociaal-etnische context .
Referentie
Demanet, J., & Van Houtte, M. (2011). School Belonging and School Misconduct: The Differing Role of Teacher and Peer Attachment. Journal of Youth and Adolescence, 41(4), 499–514. doi:10.1007/s10964-011-9674-2
Taal
Engels
Publicatievorm
Artikel in tijdschrift
Trefwoorden
Probleemgedrag, Schoolwelbevinden, Secundair Onderwijs, Kansenongelijkheid,