School Belonging and School Misconduct: The Differing Role of Teacher and Peer Attachment.

Auteurs

Demanet, J., & Van Houtte, M. (2011).  

 PDF-versie

Abstract

In deze studie wordt wangedrag op school onderzocht door multilevel analyses van 11872 studenten over 85 scholen. Een hoger ervaren steun door leerkrachten en een gevoel van thuis te horen op de school is negatief geassocieerd met wangedrag op school. Een hogere afhankelijkheid van de peers hangt samen met meer wangedrag op school. De variabelen op individueel niveau hadden de belangrijkste impact. Er werden geen verschillen gevonden naar sociaal-etnische context .

Referentie

Demanet, J., & Van Houtte, M. (2011). School Belonging and School Misconduct: The Differing Role of Teacher and Peer Attachment. Journal of Youth and Adolescence, 41(4), 499–514. doi:10.1007/s10964-011-9674-2

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Artikel in tijdschrift

Trefwoorden

Probleemgedrag, Schoolwelbevinden, Secundair Onderwijs, Kansenongelijkheid,