Sense of belonging in secondary schools: A survey of LGB and heterosexual students in Flanders.
Auteurs
Aerts, S., Van Houtte, M., Dewaele, A., Cox, N., & Vincke, J. (2012).

Abstract
Deze studie focust op de verschillen in sense of belonging tussen holebi- en heteroleerlingen. Gegevens van 1745 leerlingen uit het secundair onderwijs werden verzameld met behulp van een online vragenlijst. Stapsgewijze multivariate regressie-analyses werden gebruikt om de relatie tussen seksuele oriëntatie en sense of belonging op school na te gaan. De resultaten tonen dat seksuele oriëntatie een invloed heeft op de sense of belonging van meisjes, maar niet op die van jongens. Ervaren discriminatie en holebi-vriendelijkheid van de school bleken belangrijke indicatoren van sense of belonging te zijn voor alle respondenten, ongeacht hun seksuele oriëntatie.
Referentie
Aerts, S., Van Houtte, M., Dewaele, A., Cox, N., & Vincke, J. (2012). Sense of belonging in secondary schools: A survey of LGB and heterosexual students in Flanders. Journal of Homosexuality, 59, 90-113
Taal
Engels
Publicatievorm
Tijdschriftartikel
ISBN
0091-8369
Trefwoorden
Holebi, diversiteit, secundair onderwijs, schoolwelbevinden