Succesvol middelbaar onderwijs? Een antwoord van het LOSO-project.
Auteurs
Van Damme, J., Meyer, J., De Troy, A. & Mertens, W. (2001).

Abstract
Het LOSO-project is een onderzoek van de schoolloopbanen in het secundair onderwijs. Binnen deze publicatie wordt exemplarisch zicht gegeven op de doorstroming van Vlaamse jongeren doorheen het secundair onderwijs. Binnen het eerste deel wordt een overzicht gegeven van de schoolloopbanen en worden verklaringen naar voor gebracht. Het tweede deel verkent het samenspel tussen de schoolloopbaan, de prestaties en het welbevinden van individuele leerlingen. In het derde deel gaat men in op de studiekeuze en de laattijdige instroom in TSO. Zittenblijven is het vierde thema dat aan bod komt. In het laaste deel komen verschillen tussen scholen aan bod.
Referentie
Van Damme, J., Meyer, J., De Troy, A. & Mertens, W. (2001). Succesvol middelbaar onderwijs? Een antwoord van het LOSO-project. Leuven: Acco.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Boek
ISBN
90-334-4380-5
Trefwoorden
Algemene cijfers, buitengewoon onderwijs, deeltijds onderwijs, gender, participatie, secundair onderwijs, schoolloopbanen, schoolwelbevinden, studieprestaties