Succesvol middelbaar onderwijs? Een antwoord van het LOSO-project.

Auteurs

Van Damme, J., Meyer, J., De Troy, A. & Mertens, W. (2001).  

 PDF-versie

Abstract

Het LOSO-project is een onderzoek van de schoolloopbanen in het secundair onderwijs. Binnen deze publicatie wordt exemplarisch zicht gegeven op de doorstroming van Vlaamse jongeren doorheen het secundair onderwijs. Binnen het eerste deel wordt een overzicht gegeven van de schoolloopbanen en worden verklaringen naar voor gebracht. Het tweede deel verkent het samenspel tussen de schoolloopbaan, de prestaties en het welbevinden van individuele leerlingen. In het derde deel gaat men in op de studiekeuze en de laattijdige instroom in TSO. Zittenblijven is het vierde thema dat aan bod komt. In het laaste deel komen verschillen tussen scholen aan bod.

Onderzoeksfiche

Referentie

Van Damme, J., Meyer, J., De Troy, A. & Mertens, W. (2001). Succesvol middelbaar onderwijs? Een antwoord van het LOSO-project. Leuven: Acco.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Boek

ISBN

90-334-4380-5

Trefwoorden

Algemene cijfers, buitengewoon onderwijs, deeltijds onderwijs, gender, participatie, secundair onderwijs, schoolloopbanen, schoolwelbevinden, studieprestaties