Unravelling college students’ fear of crime: the role of perceived social disorder and physical disorder on campus.

Auteurs

Sas, M, Hardyns, W., Reniers, G., & Ponnet, K. (2021).

 PDF-versie

Abstract

The current study explores the role of individual and environmental determinants on students’ fear of crime. Based on a large-scale survey among students of a Belgian university (n = 1,463), the relationship between perceived social and physical disorder and the three dimensions of fear of crime (perceived risk of victimization, feelings of anxiety, avoidance behaviour) is examined. Support was found for a relationship between perceived social and physical disorder and perceived risk of victimization. Moreover, a relationship was found between students’ perception of social disorder and anxiety and students’ perception of physical disorder and avoidance behaviour. Based on the results, this study suggests that preventing or reducing visible signs of disorder on campus should inevitably be included in the university’s security policy. This research offers universities more insight in the determinants of students’ fear of crime and potential measures to increase their (perception of) safety.

Deze studie onderzoekt de rol van individuele en omgevingsdeterminanten op de fear of crime van leerlingen. Op basis van een grootschalig onderzoek onder studenten van een Belgische universiteit (n = 1.463) wordt de relatie tussen ervaren sociale en fysieke wanorde en de drie dimensies van fear of crime (gepercipieerd risico op slachtofferschap, angstgevoelens, vermijdingsgedrag) onderzocht . Er werd steun gevonden voor een relatie tussen ervaren sociale en fysieke wanorde en ervaren risico op slachtofferschap. Bovendien werd er een verband gevonden tussen de perceptie van studenten over sociale wanorde en angst en de perceptie van studenten over fysieke wanorde en vermijdingsgedrag. Op basis van de resultaten suggereert dit onderzoek dat het voorkomen of verminderen van zichtbare tekenen van wanorde op de campus onvermijdelijk moet worden opgenomen in het veiligheidsbeleid van de universiteit. Dit onderzoek biedt universiteiten meer inzicht in de determinanten van de fear of crime van studenten en mogelijke maatregelen om hun (perceptie van) veiligheid te vergroten.

Referentie

Sas, M, Hardyns, W., Reniers, G., & Ponnet, K. (2021). Unravelling college students’ fear of crime: the role of perceived social disorder and physical disorder on campus. British Journal of Educational Studies, 1–21.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISBN – DOI

https://doi.org/10.1080/00071005.2020.1870658

Trefwoord(en)

fear of crime, higher educational institutions, campus security, social disorder,
physical disorder