Van wie is de straat? Over kinderen, genderidentiteiten en het publieke domein.

Auteurs

Karsten, L. (1996).  

 PDF-versie

Abstract

Het artikel bespreekt het onderzoek over hoe kinderen gebruik maken van de ruimte en hoe kinderen na school hun tijd buiten opvullen. De empirische gegevens komen van een onderzoek dat in acht verschillende Amsterdamse wijken is gevoerd. De resultaten tonen dat gender een belangrijke factor is in de vrije tijdsbesteding van kinderen. Meisjes participeren dikwijls minder in het publieke domein, spenderen minder tijd en minder ruimte dan jongens. Deze genderverschillen wijzigen echter over tijd en ruimte

Onderzoeksfiche

Referentie

Karsten, L. (1996). Van wie is de straat? Over kinderen, genderidentiteiten en het publieke domein. Comenius, 16, (4), 360-374

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

Trefwoorden

Genderidentiteiten, publieke ruimte, speelruimte, vrienden, vrije tijdsinvulling, wijk