Vlaanderen in TIMSS 2003.

Auteurs

Van den Broeck, A., Van Damme, J., Brusselmans-Dehairs, C. & Valcke, M. (2004).  

 PDF-versie

Abstract

Dit onderzoeksrapport plaatst de prestaties wiskunde en wetenschappen van de Vlaamse leerlingen van het vierde leerjaar van het lager onderwijs en van het tweede leerjaar van het secundair onderwijs in een breed internationaal perspectief. Concreet worden de voornaamste bevindingen van TIMMS 2003 en de trends 1995- 1999-2003 vanuit een Vlaamse invalshoek belicht. TIMMS of ‘Trends in International Mathematics and Science Study’ is een studie die de leerlingprestaties voor wiskunde en wetenschappen internationaal in kaart brengt. Gezien de Vlaamse secundaire scholen al voor de derde keer meewerken aan het TIMSS-onderzoek (eerdere deelname in 1995 en 1999), zijn er trends mogelijk voor zowel de leerprestaties wiskunde en wetenschappen als voor een aantal belangrijke indicatoren. Het onderzoeksrapport bespreekt hoe de prestatiescores en indicatoren evolueerden tussen 1995 en 2003.

Onderzoeksfiche

Referentie

Van den Broeck, A., Van Damme, J., Brusselmans-Dehairs, C. & Valcke, M. (2004). Vlaanderen in TIMSS 2003. Brussel: Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

Trefwoorden

Basisonderwijs, secundair onderwijs, studieprestaties