EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Separating the sex from the object: Conceptualizing sexualization and (sexual) objectification in Flemish preteens’ popular television programs.

Separating the sex from the object: Conceptualizing sexualization and (sexual) objectification in Flemish preteens’ popular television programs. Auteurs Rousseau, A., Eggermont, S., Bels, A., & Van den Bulck, H. (2018)  PDF-versie Abstract Onderzoek naar...

Pestgedrag, etniciteit en de rol van de diversiteit: de verschillen tussen jongeren met en zonder een migratieachtergrond bij klassiek pesten en cyberpesten.

Pestgedrag, etniciteit en de rol van de diversiteit: de verschillen tussen jongeren met en zonder een migratieachtergrond bij klassiek pesten en cyberpesten. Auteurs Van der Auwera, J. (2018).  PDF-versie Abstract Verschillende migratiegolven hebben ervoor...

Doing gender op de jeugdrechtbank: Specifieke problemen, specifieke aanpak. Een empirisch onderzoek naar gegenderde praktijken op twee Nederlandstalige jeugdrechtbanken.

Doing gender op de jeugdrechtbank: Specifieke problemen, specifieke aanpak. Een empirisch onderzoek naar gegenderde praktijken op twee Nederlandstalige jeugdrechtbanken. Auteurs De Bus, S. (2018).  PDF-versie Abstract Het vraagstuk naar de doorwerking van gender...

Exploration of Dating Violence and Related Attitudes Among Adolescents and Emerging Adults.

Exploration of Dating Violence and Related Attitudes Among Adolescents and Emerging Adults. Auteurs Courtain, A., & Glowacz, F. (2018).  PDF-versie Abstract De romantische relaties van jongeren kunnen worden gekenmerkt door verschillende vormen van...

Multicultural teaching in Flemish secondary schools: The role of ethnic school composition, track, and teachers’ ethnic prejudice.

Multicultural teaching in Flemish secondary schools: The role of ethnic school composition, track, and teachers’ ethnic prejudice. Auteurs Boonen, J. (2015)  PDF-versie Abstract In this study, we investigate the association between a school’s ethnic composition,...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer