EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

The associations of adolescents’ dating violence victimization, well-being and engagement in risk behaviors.

The associations of adolescents’ dating violence victimization, well-being and engagement in risk behaviors. Auteurs Van Ouytsel, J., Ponnet, K., & Walrave, M. (2017)..  PDF-versie Abstract Dit kort rapport beschrijft het slachtofferschap van partnergeweld...

Cartografie en analyse van het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen. Het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen in kaart brengen en kritisch analyseren.

Cartografie en analyse van het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen. Het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen in kaart brengen en kritisch analyseren. Auteurs Van Avermaet, P., Derluyn, I., De Maeyer, S.,...

Sexting : adolescents’ perceptions of the applications used for, motives for, and consequences of sexting.

Sexting : adolescents’ perceptions of the applications used for, motives for, and consequences of sexting. Auteurs Van Ouytsel, J., Van Gool, E., Walrave, M., Ponnet, K., & Peeters, E. (2017).  PDF-versie Abstract Dit artikel gaat over het fenomeen ‘sexting’...

Neighborhood and Identity: An Explorative Study of the Local and Ethnic Identities of Young Ethnic Minorities in Belgium.

Neighborhood and Identity: An Explorative Study of the Local and Ethnic Identities of Young Ethnic Minorities in Belgium. Auteurs Waerniers, R. (2017).  PDF-versie Abstract Deze kwalitatieve studie werd uitgevoerd in verschillende buurten in Gent, en had het doel...

Teachers’ Understanding of Multicultural Education and the Correlates of Multicultural Content Integration in Flanders

Teachers’ Understanding of Multicultural Education and the Correlates of Multicultural Content Integration in Flanders Auteurs Agirdag, O., Merry, M. S., & Houtte, M. V. (2016).   PDF-versie Abstract Het meeste onderzoek over multicultureel onderwijs blijft...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer