EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Cultuurparticipatie voor allen … of toch niet? Een studie naar drempels voor cultuurparticipatie bij jongeren met en zonder migratieachtergrond in Vlaanderen.

Cultuurparticipatie voor allen … of toch niet? Een studie naar drempels voor cultuurparticipatie bij jongeren met en zonder migratieachtergrond in Vlaanderen. Auteurs Sermant, N. L. & Siongers, J. (2021).  PDF-versie Abstract Het Internationaal Verdrag inzake...

Ethnic discrimination in secondary education: Does the solution lie in multicultural education and the ethnic school composition?

Ethnic discrimination in secondary education: Does the solution lie in multicultural education and the ethnic school composition? Auteurs D’hondt, F., Maene, C., Vervaet, R., Van Houtte, M., & Stevens, P. A. (2021).  PDF-versie Abstract Etnische discriminatie...

Side effects of academic engagement? How boys’ and girls’ well-being is related to their engagement and motivational regulation.

Side effects of academic engagement? How boys’ and girls’ well-being is related to their engagement and motivational regulation. Auteurs Kessels, U., & Van Houtte, M. (2021).  PDF-versie Abstract Hoewel vrouwelijke leerlingen succesvoller zijn en meer...

Is the sky really the limit? Exploring the attitude-achievement paradox in the Belgian context.

Is the sky really the limit? Exploring the attitude-achievement paradox in the Belgian context. Auteurs Van Praag, L., D’hondt, F., Stevens, P., & Van Houtte, M. (2015).  PDF-versie Abstract Hoewel allochtone leerlingen in België hoge onderwijsaspiraties...

Perceived teacher discrimination and depressive feelings in adolescents: the role of national, regional, and heritage identities in Flemish schools. 

Perceived teacher discrimination and depressive feelings in adolescents: the role of national, regional, and heritage identities in Flemish schools.  Auteurs Maene, C., D’hondt, F., Van Lissa, C. J., Thijs, J., & Stevens, P. A. (2022)  PDF-versie Abstract De...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer