When Gender Stereotypes Get Male Adolescents into Trouble: A Longitudinal Study on Gender Conformity Pressure as a Predictor of School Misconduct. Auteurs Heyder, A., van Hek, M. & Van Houtte, M. (2020) PDF-versie Abstract Wangedrag op school vormt een...
An Experimental, Video-Based Investigation into the Motivating Impact of Choice and Positive Feedback among Students with Different Motor Competence Levels. Auteurs De Meester, A., Van Duyse, F., Aelterman, N., De Muynck, G.-J., & Haerens, L. (2020)....
Demanet, J., Van Praag, L., & Van Houtte, M. (2020). Auteurs Demanet, J., Van Praag, L., & Van Houtte, M. (2020). PDF-versie Abstract Deze studie gaat na of etnische congruente in verband staat met het aantal groepsoverschrijdende vriendschappen en het...
Track choice, school engagement and feelings of perceived control at the transition from primary to secondary school. Auteurs Boone, S., & Demanet, J. (2020). PDF-versie Abstract De overgang van de lagere naar de middelbare school wordt gezien als een...
Feeling at home in school: Migrant youths’ narratives on school belonging in Flemish secondary education. Auteurs Van Caudenberg, R., Clycq, N., & Timmerman, C. (2020). PDF-versie Abstract Dit artikel bespreekt een onderzoek op basis van interviews met...