EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

How does knowledge about the criteria for an upcoming test relate to adolescents’ situational motivation in physical education?: a self-determination theory approach.

How does knowledge about the criteria for an upcoming test relate to adolescents’ situational motivation in physical education?: a self-determination theory approach. Auteurs Haerens, L., Krijgsman, C., Mouratidis, A., Borghouts, L., Cardon, G., & Aelterman, N....

Parental involvement and adolescent school achievement: the mediational role of self regulated learning.

Parental involvement and adolescent school achievement: the mediational role of self regulated learning. Auteurs Thomas, V., De Backer, F., Peeters, J., & Lombaerts, K. (2019).  PDF-versie Abstract Zowel ouderlijk betrokkenheid als zelfregulerend leren zijn...

De Poolse school in Vlaanderen: de rol van het Poolse aanvullend onderwijs in de socialisering van jongeren van Poolse origine en hoe dat zich verhoudt tot hun onderwijsloopbanen in het Vlaamse reguliere onderwijs.

De Poolse school in Vlaanderen: de rol van het Poolse aanvullend onderwijs in de socialisering van jongeren van Poolse origine en hoe dat zich verhoudt tot hun onderwijsloopbanen in het Vlaamse reguliere onderwijs. Auteurs Piqueray, E. (2019).  PDF-versie...

Opgroeien tussen schoolmuren: verschil en verandering in de schoolbeleving van jongeren in Vlaanderen.

Opgroeien tussen schoolmuren: verschil en verandering in de schoolbeleving van jongeren in Vlaanderen. Auteurs Kemper, R., & Bradt, L. (2019).  PDF-versie Abstract In dit hoofdstuk uit staat de schoolbeleving van jongeren in Vlaanderen centraal, een thema dat...

The impact of gender variance on adolescents’ wellbeing : does the school context matter?

The impact of gender variance on adolescents’ wellbeing : does the school context matter? Auteurs Vantieghem, W., & Van Houtte, M. (2019).  PDF-versie Abstract Scholen zijn vaak heteronormatieve omgevingen die het welzijn van LGB studenten negatief kunnen...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer