Assessment accommodations for multilingual learners: pupils’ perceptions of fairness. Auteurs De Backer, F., Slembrouck, S., & Van Avermaet, P. (2019). PDF-versie Abstract Een uitdaging bij het ontwerpen van testen is het waarborgen van eerlijkheid voor alle...
Can School Diversity Policies Reduce Belonging and Achievement Gaps Between Minority and Majority Youth? Multiculturalism, Colorblindness, and Assimilationism Assessed. Auteurs Celeste, L., Baysu, G., Phalet, K., Meeussen, L., & Kende, J. (2019). PDF-versie...
Long and winding roads. Educational decisionmaking of youngsters at risk of early school leaving in Flanders. Auteurs Van Praag, L., Boone, S., Van Caudenberg, R., Nouwen, W., & Timmerman, C. (2020). PDF-versie Abstract Een stijgend aantal jongeren vormt een...
Adaptive emotion regulation, academic performance and internalising problems in Flemish children with special educational needs: a pilot study. Auteurs Weymeis, H., Van Leeuwen, K., & Braet, C. (2019). PDF-versie Abstract Het klaar zijn voor school bij...
‘Entextualisation’ across institutional contexts: The impact of discourse in school reports on the juvenile justice trajectories of Roma youth. Auteurs Petintseva, O. (2019). PDF-versie Abstract De schoolcontext heeft veel invloed in hoe jongeren worden...