EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Veilige hechting met ouders, leerkrachten en school, sociale cohesie op school en etnische vooroordelen bij Vlaamse jongeren.

Veilige hechting met ouders, leerkrachten en school, sociale cohesie op school en etnische vooroordelen bij Vlaamse jongeren. Auteurs Vervaet, R., Van Houtte, M., Stevens, P.A.J. (2017).   PDF-versie Abstract Als gevolg van de wereldwijde migratieprocessen, zijn...

Segregation and Socialization. Academic Segregation and Citizenship Attitudes of Adolescents in Comparative Perspective?

Segregation and Socialization. Academic Segregation and Citizenship Attitudes of Adolescents in Comparative Perspective? Auteurs Kavadias, D., Hemmerechts, K.H., Spruyt, B. (2017).  PDF-versie Abstract Er is een tendens om onderwijssystemen te beoordelen in...

The development of persistent truant behaviour. An exploratory analysis of adolescents’ perspectives.

The development of persistent truant behaviour. An exploratory analysis of adolescents’ perspectives. Auteurs Keppens, G., Spruyt, B. (2017).  PDF-versie Abstract Hoewel een uitgebreide literatuur bestaat over de risicofactoren die geassocieerd worden met...

De arbeidsmarktperspectieven van een beroepsgerichte opleiding. Een analyse van de eerste jaren van Vlaamse schoolverlaters op de arbeidsmarkt.

De arbeidsmarktperspectieven van een beroepsgerichte opleiding. Een analyse van de eerste jaren van Vlaamse schoolverlaters op de arbeidsmarkt. Auteurs Laurijssen, I. & Glorieux, I. (2017).  PDF-versie Abstract In dit rapport worden de arbeidsmarktervaringen...

‘Hard science’: a career option for socially and societally interested students? Grade 12 students’ vocational interest gap explored.

‘Hard science’: a career option for socially and societally interested students? Grade 12 students’ vocational interest gap explored. Auteurs Struyf, A., Boeve-De Pauw, J. & Van Petegem, P. (2017). Abstract Een sleutelthema in onderzoek naar wetenschap in het...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer