First-generation college students’ motives to start university education: An investment in self-development, one’s economic prospects or to become a role model? Auteurs Keppens, G., Boone, S., Consuegra, E., Laurijssen, I., Spruyt, B., & Droogenbroeck, F. V....
Students’ Perception of Anti-Academic Norms in Flanders: The Role of Ethnicity, Peer Discrimination and Ethnic Belonging. Auteurs Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P. A. (2023) PDF-versie Abstract Het is bewezen dat anti-academische normen de...
Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren. Auteurs Siongers, J. (2001). PDF-versie Abstract Dit artikel is gebaseerd op een onderzoek dat werd uitgevoerd tijdens het schooljaar 1996 – 1997. De auteur bekijkt de invloed van de...
Continuation to Upper Secondary Education in Finland: Children of Immigrants and the Majority Compared. Auteurs Kilpi-Jakonen, E. (2011). PDF-versie Abstract Het onderwijzen van kinderen van immigranten is een belangrijk aspect van de integratie van...
The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students? Auteurs Gainous, J., & Martens, A. M. (2011). PDF-versie Abstract WATDit artikel gaat na of burgerschapseducatie studenten hun politiek kennis, politieke...