EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

First-generation college students’ motives to start university education: An investment in self-development, one’s economic prospects or to become a role model?

First-generation college students’ motives to start university education: An investment in self-development, one’s economic prospects or to become a role model? Auteurs Keppens, G., Boone, S., Consuegra, E., Laurijssen, I., Spruyt, B., & Droogenbroeck, F. V....

Students’ Perception of Anti-Academic Norms in Flanders: The Role of Ethnicity, Peer Discrimination and Ethnic Belonging.

Students’ Perception of Anti-Academic Norms in Flanders: The Role of Ethnicity, Peer Discrimination and Ethnic Belonging. Auteurs Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P. A. (2023)  PDF-versie Abstract Het is bewezen dat anti-academische normen de...

Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren.

Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren. Auteurs Siongers, J. (2001).   PDF-versie Abstract Dit artikel is gebaseerd op een onderzoek dat werd uitgevoerd tijdens het schooljaar 1996 – 1997. De auteur bekijkt de invloed van de...

Continuation to Upper Secondary Education in Finland: Children of Immigrants and the Majority Compared.

Continuation to Upper Secondary Education in Finland: Children of Immigrants and the Majority Compared. Auteurs Kilpi-Jakonen, E. (2011).   PDF-versie Abstract Het onderwijzen van kinderen van immigranten is een belangrijk aspect van de integratie van...

The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students?

The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students? Auteurs Gainous, J., & Martens, A. M. (2011).  PDF-versie Abstract WATDit artikel gaat na of burgerschapseducatie studenten hun politiek kennis, politieke...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer