The forgotten role of teachers in students’ educational aspirations. School composition effects and the buffering capacity of teachers’ expectations culture. Auteurs Van den Broeck, L., Demanet, J., & Van Houtte, M. (2020). PDF-versie Abstract Onderzoek naar...
STEM-aspiraties en studiekeuze in het secundair onderwijs in Vlaanderen: de intersectie van gender en etniciteit. Auteurs Van Praag, L., Mickelson, R. A., Stevens, P. A., & Van Houtte, M. (2021). PDF-versie Abstract Dit artikel exploreert waarom de...
Distance Learning and School-Related Stress Among Belgian Adolescents During the COVID-19 Pandemic. Auteurs De Coninck, D., Matthijs, K., & Van Lancker, W. (2022). PDF-versie Abstract Om het begrip van de gevolgen voor de mentale gezondheid van de...
Het belang van een positief schoolklimaat voor de preventie van slachtofferschap en pesten op school. Auteurs Van Kelecom, E., Hadermann, E., & Coenen, E. (2021). PDF-versie Abstract Jongeren brengen een groot deel van hun tijd door op school. Zij leren daar...
Ethnic discrimination in secondary education: Does the solution lie in multicultural education and the ethnic school composition? Auteurs D’hondt, F., Maene, C., Vervaet, R., Van Houtte, M., & Stevens, P. A. (2021). PDF-versie Abstract Etnische discriminatie...