The role of social support in fostering school engagement in urban schools characterised by high risk of early leaving from education and training. Auteurs Nouwen, W., & Clycq, N. (2019). PDF-versie Abstract Het aanpakken van het voortijdig verlaten van...
Side effects of academic engagement? How boys’ and girls’ well-being is related to their engagement and motivational regulation. Auteurs Kessels, U., & Van Houtte, M. (2021). PDF-versie Abstract Hoewel vrouwelijke leerlingen succesvoller zijn en meer...
Age is more than just a number! The role of age and maturity in the processes leading to early school leaving in Flanders (Belgium). Auteurs Van Praag, L., Van Caudenberg, R., & Orozco, M. (2018). PDF-versie Abstract In veel onderwijssystemen wordt leeftijd...
Is the sky really the limit? Exploring the attitude-achievement paradox in the Belgian context. Auteurs Van Praag, L., D’hondt, F., Stevens, P., & Van Houtte, M. (2015). PDF-versie Abstract Hoewel allochtone leerlingen in België hoge onderwijsaspiraties...
Teachers4Victims. Onderzoeksrapport voor scholen en ouders. Auteurs Demol, K., ten Bokkel, I.M., van Gils, F.E., Colpin, H., Verschueren, K. (2021) PDF-versie Abstract Tijdens het schooljaar 2018-2019 namen 13 Vlaamse lagere scholen, met een totaal van 1051...