EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Track prejudice in Belgian secondary schools : examining the influence of social-psychological and structural school features

Track prejudice in Belgian secondary schools : examining the influence of social-psychological and structural school features Auteurs Dekeyser, L., Van Houtte, M., Maene, C., & Stevens, P. (2024).  PDF-versie Abstract Hoewel veel onderzoek in het onderwijs...

JOP-rapport: kortlopend onderzoek Brussel. Perspectieven van Brusselse jongeren op de vrijplaatsen in hun buurt.

JOP-rapport: kortlopend onderzoek Brussel. Perspectieven van Brusselse jongeren op de vrijplaatsen in hun buurt. Auteurs Van Thomme, S., Lagaert, S., & Bradt, L. (2023)  PDF-versie Abstract Het Vlaamse Jeugd- en Kinderrechtenbeleidsplan 2020-2024 schuift...

Het gebruik van incentives bij jongerenonderzoek: een literatuuroverzicht en experiment.

Het gebruik van incentives bij jongerenonderzoek: een literatuuroverzicht en experiment. Auteurs Dhoore, J., Siongers, J., Spruyt, B., Bradt, L., & Lagaert, S. (2023)  PDF-versie Abstract Dalende responscijfers zijn een bedreiging voor kwaliteitsvol...

Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren.

Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren. Auteurs Siongers, J. (2001).   PDF-versie Abstract Dit artikel is gebaseerd op een onderzoek dat werd uitgevoerd tijdens het schooljaar 1996 – 1997. De auteur bekijkt de invloed van de...

The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students?

The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students? Auteurs Gainous, J., & Martens, A. M. (2011).  PDF-versie Abstract WATDit artikel gaat na of burgerschapseducatie studenten hun politiek kennis, politieke...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer