Track prejudice in Belgian secondary schools : examining the influence of social-psychological and structural school features Auteurs Dekeyser, L., Van Houtte, M., Maene, C., & Stevens, P. (2024). PDF-versie Abstract Hoewel veel onderzoek in het onderwijs...
JOP-rapport: kortlopend onderzoek Brussel. Perspectieven van Brusselse jongeren op de vrijplaatsen in hun buurt. Auteurs Van Thomme, S., Lagaert, S., & Bradt, L. (2023) PDF-versie Abstract Het Vlaamse Jeugd- en Kinderrechtenbeleidsplan 2020-2024 schuift...
Het gebruik van incentives bij jongerenonderzoek: een literatuuroverzicht en experiment. Auteurs Dhoore, J., Siongers, J., Spruyt, B., Bradt, L., & Lagaert, S. (2023) PDF-versie Abstract Dalende responscijfers zijn een bedreiging voor kwaliteitsvol...
Mogelijkheden en grenzen van de schoolse invloed op de burgerzin van jongeren. Auteurs Siongers, J. (2001). PDF-versie Abstract Dit artikel is gebaseerd op een onderzoek dat werd uitgevoerd tijdens het schooljaar 1996 – 1997. De auteur bekijkt de invloed van de...
The Effectiveness of Civic Education: Are “Good” Teachers Actually Good for “All” Students? Auteurs Gainous, J., & Martens, A. M. (2011). PDF-versie Abstract WATDit artikel gaat na of burgerschapseducatie studenten hun politiek kennis, politieke...