The Quality of the Teacher-Child Relationship. Antecedents and consequences for Children’s Early Psychosocial adjustment

Auteurs

Buyse, E. (2007).  

 PDF-versie

Abstract

In dit doctoraatsonderzoek werden enerzijds de determinanten van de kwaliteit van leerkracht-leerling relaties onderzocht, anderzijds werd nagegaan in welke mate de kwaliteit van de leerkracht-leerling relatie als buffer kan fungeren voor kinderen die risico lopen op schoolproblemen. De studie werd uitgevoerd op kinderen uit de derde kleuterklas. Een kort overzicht van de belangrijkste resultaten wordt in deel 8 van deze fiche gepresenteerd.

Onderzoeksfiche

Referentie

Buyse, E. (2007). The Quality of the Teacher-Child Relationship. Antecedents and consequences for Children’s Early Psychosocial adjustment, onuitgegeven doctoraatsthesis, K.U.Leuven, Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Centrum voor schoolpsychologie.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Onuitgegeven doctoraatsthesis.

Trefwoorden

Kleuteronderwijs, leerproblemen, studieprestaties, schoolloopbanen, schoolwelbevinden